mandag den 11. juli 2011

Verden set igennem tømmermænds tåger

Den er hård i dag, hård som i: Jeg har festet som en teenager to dage i træk nu og betaler prisen. Men hvor var det dog fantastisk så længe det varede. Dans med min sjæletvilling, the edge of glory, hovedet på en stærk skulder, lænet op ad en kraftig brystkasse, båret igennem en hvirvlende dans, snurrer og spinner, griner og elsker, lander altid i denne her trygge favn uanset hvor vildt jeg svinges rundt, bliver altid grebet i sidste øjeblik. Hjerteslag, puls ude af kontrol, ingen kontakt med jorden overhovedet, hjernen i kredsløb et sted der ude i universet, mine følelsers vold, hende, en varm mund at kysse, smilende øjne, der altid søger mine, alt åbent, stadig uudtalt, stadig spændende, vi er også on the edge of glory. En hånd der finder min, fingre der flettes ud og ind af hinanden, min verden snurrer, og selvom det hele føles så rigtigt, kunne det ikke være mere forkert, og jeg elsker det, elsker hende lige der, lige nu, overgivelse, den der bløde følelse af eftergivenhed.

Nogen slæber mig med i byen, løfter mig op og får mig bakset i en taxa, ender med at gate crashe et bryllup, efter at være stukket af fra taxaen, er pludselig så fuld af energi, den friske luft der blæser liv i min alkohærgede krop, hjernen på vej tilbage fra sin stjernetur, bryllupsgæster alle steder, får sagt tillykke til det lykkelige par, snupper en cider og bliver indfanget og stoppet tilbage i en taxa igen, hendes hånd låst i min, på vej ind på en tilfældig bar, vi fylder det hele, ikke i provokation, men fordi vi bare fylder det hele. Sang og dans og luft under vingerne, en sød blond bartender der flirter med dronningen, løgnhistorier og testning af grænser, inden jeg atter lander hos hende, hendes mund, hendes hænder, fuldskaben, og så den der stemme i baghovedet, det er så uendelig forbudt det her, og alligevel så trygt, vi kender hinanden alt for godt, og jeg ved jeg intet fortryder...

Så i dag forsøger jeg at bære mine tømmermænd med stil, er alene på job, sidder med halsbrand efter indtagelse af en hel liter ananas juice, måske ikke det bedste valg på en dag som denne, har en hel bakke friske frække jordbær, jeg faktisk ikke orker at spise... længe leve teenagere i trediverne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar